W
dzisiejszym świecie reklama odgrywa niezwykłą rolę. Reklamę widzimy i słyszymy
na każdym kroku. Radio, telewizja, Internet, prasa, billboardy, ulotki, filmiki
wyświetlane podczas przeglądania YouTube’a. Wszystko to działa na nasze
uczucia, na to jak postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość.
Żeby
zachęcić uczniów do wyboru szkoły nie wystarczy informacja o kierunkach
kształcenia umieszczona na szkolnej stronie czy ulotka, która natychmiast
ląduje w koszu. Żadnego piętnasto- szesnastolatka nie interesuje nudny wykład
na temat historii szkoły, najlepiej wykwalifikowanych nauczycielach, dwudziestu
różnych kołach zainteresowań. Przecież czasem lepiej jest czegoś nie mówić do
końca. Tak, aby nasz słuchacz musiał wytężyć szare komórki. Pokazać, co w
szkole jest ważne, ciekawe i wyjątkowe. Przedstawić mu obraz, o którym będzie
długo myślał. Taki, który zachęci go do wyboru naszej szkoły. Użyć muzyki i
innych dźwięków.
Nikt
nie zna naszej szkoły lepiej niż sami uczniowie. To Wy wiecie, gdzie w niej znajdują
się „dziwne” miejsca. To Wy widzicie, czego nie pokazuje szkolny monitoring. Od
dziś będziecie zatem reżyserami, montażystami i aktorami, a Waszym zadaniem
będzie pokazanie okiem kamery własnej szkoły przyszłym uczniom.