WPROWADZENIE


W dzisiejszym świecie reklama odgrywa niezwykłą rolę. Reklamę widzimy i słyszymy na każdym kroku. Radio, telewizja, Internet, prasa, billboardy, ulotki, filmiki wyświetlane podczas przeglądania YouTube’a. Wszystko to działa na nasze uczucia, na to jak postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość.
Żeby zachęcić uczniów do wyboru szkoły nie wystarczy informacja o kierunkach kształcenia umieszczona na szkolnej stronie czy ulotka, która natychmiast ląduje w koszu. Żadnego piętnasto- szesnastolatka nie interesuje nudny wykład na temat historii szkoły, najlepiej wykwalifikowanych nauczycielach, dwudziestu różnych kołach zainteresowań. Przecież czasem lepiej jest czegoś nie mówić do końca. Tak, aby nasz słuchacz musiał wytężyć szare komórki. Pokazać, co w szkole jest ważne, ciekawe i wyjątkowe. Przedstawić mu obraz, o którym będzie długo myślał. Taki, który zachęci go do wyboru naszej szkoły. Użyć muzyki i innych dźwięków.
Nikt nie zna naszej szkoły lepiej niż sami uczniowie. To Wy wiecie, gdzie w niej znajdują się „dziwne” miejsca. To Wy widzicie, czego nie pokazuje szkolny monitoring. Od dziś będziecie zatem reżyserami, montażystami i aktorami, a Waszym zadaniem będzie pokazanie okiem kamery własnej szkoły przyszłym uczniom.